Az Ön partnere egy egészségesebb otthonért

Történetünk

1901
Az 1901-ben alapított AB Lux vállalat a kültéri világítási berendezésekhez használt petróleumlámpák gyártásával és forgalmazásával foglalkozott. Nagyon sikeres vállalkozásnak bizonyult, azonban 1912 körül a vállalat nagymértékű versennyel szembesült az elektromos világítókészülékek gyártói részéről, ami az értékesítések csökkenéséhez vezetett. Az új piaci elvárásokhoz alkalmazkodva az AB Lux vezetője, C.G. Lindblom olyan alternatív terméket keresett, amelyet a vállalat tudna gyártani és értékesíteni.

1912
1912-ben megtalálta ezt a terméket: amikor Axel Wenner-Gren megkereste a Modell I-gyel, vagyis a svéd Sven Carlstedt mérnökkel együtt kifejlesztett porszívóval. Axel Wenner-Gren úgy tudta, hogy a Lux szeretne kifejleszteni egy porszívót, amelyet a német piacon értékesített volna. Biztos volt abban, hogy Lindblomnak tetszeni fog a Modell I! Igaza volt! Lindblom meglátta benne a lehetőséget – annak ellenére, hogy ez a modell még 14 kilót nyomott és abban az időben 350 svéd koronába került.

A porszívó mellett Wenner-Gren tíz éves tapasztalatot szerzett értékesítési képviselőként Németországban. Decemberben azt kérte, hogy kizárólagos jogot kapjon a Modell I németországi forgalmazásához. Kérésének eleget tettek azzal a feltétellel, hogy évente 500 gép értékesítését személyesen garantálja.

A kihívást elfogadta, és sikerrel járt. Időközben folytatta együttműködését Carlstedt-del. Közösen kifejlesztettek egy könnyebb, olcsóbb, hatékonyabb porszívót, egy olyan háztartási készüléket, amelyre egy világszínvonalú iparágat sikerült felépítenie. Újabb sikereket ért el: miután eleget tett első szerződésének, Axel Wenner-Gren a Modell II-vel tért vissza a Lux-hoz. Ez már csak 9 kilót nyomott, és fele annyiba került, mint az első modell.

Mivel meggyőződése volt, hogy a Modell II komoly értékesítési potenciállal rendelkezik, megpróbálta rávenni a Lux-ot, hogy térjen át a gép sorozatgyártására. Kérését ez alkalommal is teljesítették, de csaki azzal a feltétellel, hogy ha Wenner-Gren képes legalább 5000 porszívóra megrendelést szerezni - azaz az eredeti szerződésében kitűzött mennyiség tízszeresére évente!

Visszatért hamburgi kollegáihoz és felajánlotta nekik a Modell II kizárólagos értékesítési jogát Németországban. A gép lenyűgözte őket, meg voltak győződve arról, hogy könnyen eladható, így azonnal aláírták az 5000 gépre szóló rendelést.


1913

A többi már „Lux-történelem”. Özönlöttek a megrendelések, nem csak Németországból, hanem Franciaországból és Angliából is. 1913 őszén, alig egy évvel azután, hogy Axel Wenner-Gren és Sven Carlstedt találkozott és megkezdték együttműködésüket a Lux-szal, a vállalkozás olyan iramban fejlődött, hogy a gyártás szinte alig tudott lépést tartani Wenner-Gren megrendeléseivel.


1919

1919-ben Wenner-Gren már nem porszívó értékesítő, hanem vezérigazgató. Addigra már Európa legnagyobb részében megszervezte a porszívók értékesítési hálózatát, és jó úton haladt célja, egy világszínvonalú iparág felépítése felé.


1920

A 20-as évek végére az általa kifejlesztett porszívót már világszerte megtalálható volt a háztartásokban. Az évek folyamán a tisztítórendszerek főbb tervezési újításainak többségét a Lux vezette be. Az egyik eredeti Lux porszívó jelenleg a New York-i Smithsonian Intézet Cooper-Hewitt Nemzeti Formatervezési Múzeumában látható. Ez egyáltalán nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy mindig a legjobb formatervezőkkel és mérnökökkel dolgozott együtt.



1998

Az Electrolux Csoportban eltöltött sikeres évek után a Lux ismét függetlenné vált.

A von der Becke család megvásárolta a Lux Csoportot az Electrolux-tól. A svájci Zugban megalakul a Lux International.



2001
Bevezetik az új Lux 1-et, együtt a szintén új Ökolux 8000 és Turbo Clean készülékekkel.



2004
A Lux International sikeresen befejezi az európai tevékenységeinek nehéz, de annál fontosabb átszervezését.

2005 - 2010
A Lux kiterjeszti globális tevékenységét, új értékesítési vállalatokat hoz létre több mint tíz új piacon, beleértve Észtországot, Litvániát, Lettországot, Lengyelországot, Szlovákiát, Oroszországot és Hollandiát.


2006

Megalakul a Forbes Lux Csoport, amely a Lux International és az Eureka Forbes, a legnagyobb indiai közvetlen értékesítéssel működő társaság közös vállalata, 50-50%-os tulajdonrésszel.



2008
Bevezetik a LUX AC6 (Aeroguard)-t, amely világszabadalom: forradalmi újítást jelent a levegőtisztító berendezések területén.


2010

Bevezetik a Lux Intelligence™-t és a Lux UNIPROF™-ot. A hagyományokhoz híven az újítás szelleme 2010-ben is tovább él a Lux-nál.

2010-2012
Siker és a növekedés: e három évben a Lux International sorozatosan új értékesítési és profitrekordokat ért el a meglévő főbb piacain elért számottevő növekedésével, az új országokban történő tevékenységének beiindításával és termékprofiljának bővítésével.

2013
A svájci Lux International és az indiai Eureka Forbes, Ázsiában vezető közvetlen értékesítési vállalata az egészséges otthont szolgáló prémium termékek piacán, erőiket egyesítve svájci székhellyel megalapította a közvetlen értékesítés új globális vállalatát, a Forbes Lux International-t. A Forbes Lux International a világ 20 legnagyobb direkt értékesítéssel foglalkozó vállalata közé tartozik: több mint 40 országban van jelen, árbevétele meghaladja az 500 millió USD-t, értékesítési hálózatában több mint 15.000 fő állású partner dolgozik – a világ három vezető márkáját, a Luxot, az Eureka Forbes-t a Forbes-t képviselve az egészséges otthont szolgáló prémium termékek közvetlen értékesítéssel működő piacán.


A porszívó történetéről itt olvashat többet!